Telia: Inget problem med nätet

Fortfarande upplever en del anslutningar störningar vid streamad TV (play/titta i efterhand).

Telias svar: Inget problem med nätet.
Telias nätavdelning har svarat på analysen av nätet att de ej kan se att det är något fel i nätet längre. De misstänker att flera medlemmar har wi-fi relaterade problem då flera av adresserna de kollat på varnar för errors på wi-fi. Eftersom problem med wi-fi behöver felsökas med någon på plats så rekommenderar jag att de som fortfarande har problem kontaktar kundservice för att göra enskilda felsökningar.

Föreningen:
Innan kontakt tas med tjänsteoperatören bör man nollställa (reset) sin router och konverter eftersom det brukar vara det första man frågar om det är gjort. Se från punkt 3 i dokumentet Lathund vid problem med fiberanslutning 200216 under filer. Glöm inte att även göra en reset (lilla hålet bredvid anslutningarna) av routern när denna startas. Om problemet kvarstår kontaktas tjänsteoperatören. För anslutningar med gruppavtal/kollektiv anslutning finns ytterligare ett nummer 020-202070 som alternativ till 90200. Det sägs gå fortare att komma fram på detta nummer.

 Styrelsen

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com-logga

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s